WeLcOmE!!!

Here u are, in my incredible life... Hope that u all will enjoy and make my life is more incredible!!!! heee...
Smile if u look me...
Sebab i tahu u want to know me better...
HaHa...
Tak kenal maka tak cinta...
Ceriakan hidup anda dengan senyuman, jauhkan kesedihan, enjoy reading my blog... not as good as others blog, but it is not so bad as i can always make u puas hati baca blog i... =)
b4 that, sebelum saya terlupa, rjin2 la bg ikan2 saya kat bwh tu mkn ye... Thanx a lot if u do so...

Lots Of Love...
- aina -
('',)

Wednesday 4 July 2012

Terlalu SIBUK...

Hai apa khabar anda semua? Harap sihat lah kan... Syukur alhamdulillah, terbukak juga hati ini untuk memgupdate blog yang dah bersawang ni kan.... Bukan niat hati tak nak update tapi masa tak mengizinkan, busy memanjang u ollz... Untuk pengetahuan anda, saya dah pun masuk untuk semester baru that is sem 3 for my diploma perakaunan okay... Dalam sedar tak sedar, dah setahun lebih aku jadi budak Melaka kan... Haiyakkk, unbelieveable... Start masuk, first week dapat lah balik rumah sebab tak banyak aktiviti and kerja lagi kan... But nowadays, masuk je 2nd week dah bertimbun aktiviti plus kerja2 from lecturer okay... Nasib baik aku ni manusia, boleh pikir baik buruk sesuatu perkara tuh... Bersyukur dan bersabar saja lah kan... Hidup ni banyak dugaan dan cabaran, kalau tak rasa susah macam mana nak rasa senang kan...

Okayh sepanjang ketiadaan new entry dalam blog ni, pelbagai perkara berlaku tak kira menarik ke, bosan ke, annoying ke or whatever lah kan... Yang penting hidup ni macam pelangi, pelbagai warna... Daripada masuk UiTM balik, food poisoning, pastu anugerah dekan, pastu KI, pastu aktiviti kolej, pastu netball ditambah dengan kerja from lecturer yang wajib ada tiap2 minggu okay... Memang full lah masa aku kat sini kan... Walaupun hakikatnya ade je masa free... Muehehe... Alhamdulillah dengan adanya rakan-rakan di sini, aku tabah mengharungi segala yang berlaku dengan baik... Syukur juga mempunyai mama, ayah dan family memahami diri ini yang sibuk di perantauan... Ecewah, perantauan lah sangat ko kan, luar negeri je pun bukannya luar negara... Hahah, okay dah malas nak merepek, banyak sangat cerita kan...

2nd week masuk UiTM balik, aku dah kena food poisoning derr... Pergh perit tak terkata, sakit sesangat, aku ni dah lah susah nak sakit then bila dah sakit rasa macam tak bole nak hidup pun ada jugak... Nasib baik ada nyawa lagi, alhamdulillah semangat masih kuat meneruskan hidup sebagai seorang pelajar... Gara2 tak sempat nak lunch, p makan kat food fair, hah amek ko food poisoning terus... Fobia terus aku nak beli makanan yang macam tu (kuey teow goreng kuali besar)... Sampai cirit, muntah2, demam then kena masuk air pulak tu tau... Luckily i have friend who take care of me, IEQA... Thanks jugak buat yang laen yang tolong jaga saya ye... I really appreciate it... =)

Next is talking about anugerah dekan hujung minggu 2nd week, alhamdulillah... My really best friend IEQA and I manage to get dean's list award again for last semester... We are proud of ourselves annd hope that this success may lead to the next success... Tahniah juga buat classmate tersayang saya yang mendapat anugerah dekan... Semoga berjaya lagi, usaha itu tangga kejayaan... Teruja lah jugak kan dua kali amik anugerah dekan dah... Syukur Ya Allah... Semoga kejayaan ini berterusan... Amin...

Kemudian 3rd weekend ade pulak KI, hah memang wajib datang dan wajib tak balik rumah lah kan... Memang sabar je lah kan... KI punya pasal ape pun boleh lah, yang penting berfaedah... Tapi yang menariknya KI hari tu, kitorang kononnya build up a company, macam2 jawatan ada tau... Cehh, kira macam berangan lah ni... Hahaha, conduct event lah, meeting lah... Macam merepek tapi itu lah yang diajar masa KI sebab kemahiran itu akan digunakan once kita nak kerja nanti... Renung-renungkan dan selamat beramal...

Then 4th week, saya ada aktiviti kolej sepanjang minggu plus netball gamehari sabtu... Hah, minggu nih lah paling PACK aku rasa... Nak tercabut segala tulang, terputus segala urat, terkeluar segala biji mata... Muahaha, tiap2 malam ada training netball gara2 sabtu game... Lepas training pulak balik kolej ada aktiviti tengah malam pulak... Memang buntang mata gua nak bukak p kelas pagi tiap2 hari kan... Haha, sabau je lah tau...Penat bukan kepalang rasanya... Aktiviti kolej aku masuk netball level je lah kan, nak suruh aku masuk cheers, tarian bagai tu sorry lah derr... Ni Aina okay, tak main lah tu semua... Huh, haha... Alhamdulillah level aku menang netball tuh and the most important thing is kitorang UiTM A naib johan dan UiTM B johan netball game sabtu tu... Syukur, dah penat bertungkus-lumus, berbaloi akhirnya menang kan... Dapat prize pulak, 1st RM500, 2nd RM300... Wohooo, seronoknyaaaa...

Nak cakap pasal kerja lecturer bagi no komen lah kan... Terbaik lah, tiap2 hari ada kerja, kena siap pulak... Lecturer strict pulak, kecut perut kalau tak siap... Selama ni banyak lombong kat kertas aku tuh kalau tak siap, sekarang ni lubang tikus pun susah nak nampak tau gara2 takot lecturer marah tak siap kerja... Hahah, kelakar betol... Berusaha lah sehabis baik siapkan kan... Dah kalau tak boleh nak siap ape lagi, let it be lah derrr... Chill sudah, jangan memaksa diri nanti tension... Penat lah tension2 ni... Relax sudah, be smart okay...

Okaylah, penat dah cerita nih... InsyaAllah saya akan rajinkan diri update blog ni eh... Sesi luahan hati tetap berjalan sebab hati dalam baan bukan dalam blog... Muahaha.... Thanks for reading, love u olllzzz.... =)



No comments:

Post a Comment